Zaproszenie I SPRAWOZDANIE 2020

Projekt pod nazwą „Sprawność i integracja poprzez turystykę i rekreację Ogólnopolski Zlot Turystyczny z okazji Światowego Dnia Turystyki i Dnia Białej Laski”, dofinansowany jest ze środków

Ogólnopolski Zlot Turystyczny z okazji Światowego Dnia Turystyki i Dnia Białej Laski odbył się w dniach 30.08-06.09.2020r.w pięknie położonej miejscowości Wisła w Beskidzie Śląskim. Znajdują się tu szlaki turystyczne łagodne, widokowe, spacerowe, ale i te wymagające odpowiedniego przygotowania kondycyjnego. W siedmiodniowym Zlocie udział wzięło 35 osób niepełnosprawnych beneficjentów z przewarzającym schorzeniem wzroku i 13 uczestników.

30-08-2020r. – przyjechaliśmy do Wisły. Podczas Zlotu odbyły się następujące wycieczki:

31-08-2020r. – pojechaliśmy autokarem z przewodnikiem do Przełęczy Kubalonka na szlak niebieski prowadzący na Stożek Wielki-Cieślar.

01-09-2020r. Ze względu na deszczową pogodę w ramach rehabilitacji 27 osób skorzystało z basenu w Hotelu “STOK”. Pozostali spędzili czas  na graniu w szachy, warcaby inni na wspólnym śpiewaniu piosenek turystycznych. Właściciel ośrodka w tym dniu zaprosił dla nas – Józefa Brodę – pedagoga, folklorystę, multiinstrumentalistę, budowniczego instrumentów ludowych. Na prelekcji podzielił się swoimi przemyśleniami na temat przyrody, ludzi i ich współegzystujcie.

02-09-2020r. pojechaliśmy z przewodnikiem do Szczyrku skąd udaliśmy się szlakiem na Siodło Skrzyczne, Hale Jaworzyna, Przełęcz Salmopolską i wróciliśmy do Szczyrku gdzie czkał już na nas autokar.

03-09-2020r. pojechaliśmy z przewodnikiem do Ustronia skąd jedna grupa udała się szlakiem na Czantorię Wielka i stamtąd szlakiem wróciła do ośrodka. Druga grupa wjechała i zjechała wyciągiem na Czantorię Wielką i powróciła autokarem do ośrodka.

04-09-2020r. wyjechaliśmy z przewodnikiem na zwiedzanie Wisły, podczas którego poznawaliśmy jej zarys historyczny i ciekawe miejsca. Część grupy wróciła autokarem do naszej siedziby a pozostała z przewodnikiem udała się szlakiem na Trzy Kopce Wiślańskie.

05-09-2020r. pojechaliśmy z przewodnikiem do Ustronia skąd udaliśmy się pieszo szlakiem na Równicę i Orłową i powróciła autokarem do ośrodka.

Każdego dnia odbywała się  nauka poruszania osób niewidomych z kijkami trekkingowymi w tandemie z przewodnikiem przy pomocy oprzyrządowania rehabilitacyjnego, oraz nauka obsługi nawigatora. Pozostali czas wolny spędzali na  grze w warcaby i  w szachy. W czasie zlotu korzystaliśmy w ramach rehabilitacji z basenu Właściciel ośrodka zorganizował dwa razy grilla na które zaprosił tutejszych gawędziarzy. W formie zabawy opowiadali o dziejach i kulturze ziemi Beskidzkiej.