TYLICZ_10-17.09.2018

15-09-2018 – O 09:00 pojechaliśmy autokarem z przewodnikiem do szlaku turystycznego Bacówka nad Wierchomlą. Wędrówkę rozpoczęliśmy szlakiem niebieski naszej wycieczki od Bacówce PTTK nad Wierchomlą. Początkowo droga jest szeroka i wiedzie rzadkim lasem bukowym łagodnie w górę. Doliną w dół można dojść do wsi Szczawnik, my jednak kierujemy się w górę potoku. Dochodzimy do rozległej Polany Baranówka ( 985 n.p.m.). Widoki z polanki były bardzo rozległe: na Runka, Pusta Wielka, Zimnego i Dubnego. Skręcamy w prawo i razem z czerwonym szlakiem podchodzimy krótko na pozbawiony widoków szczyt Runka. Po minięciu szczytu powędrowaliśmy dalej szlakiem w okolice szczytu Czubakowska. idąc dalej dochodzimy do zarastającej, dawnej Polany Pustej. Po naszej prawej stronie znajdował się cały czas szczyt Jaworzyny Krynickiej. idąc dalej szlakami dotarliśmy do trudno odróżnialnego szczytu: Przysłop ( 944 n.p.m.), dalej szlakiem niebieskim dotarliśmy na stok Drabiakówki ( 894 m n.p.m.) stąd lekko pofałdowanym terenem opuściliśmy szczyt rozpoczynając właściwe zejście w stronę Krynicy-Zdrój. Po około 500 metrach dotarliśmy do górnej stacji kolejki w Słotwinach. Poruszaliśmy się cały czas mijając infrastrukturę narciarską. Nasza trasa wiodła przez szczyty zwane Urody, prowadząc nas do Przełęczy Krzyżowej. Dotarliśmy do małej polanki na Przełęczy Krzyżowej, która znajduje się w lesie, ale po jej zachodniej stronie są duże łąki na obydwu jej stokach. Poszliśmy w prawo na szczyt Krzyżowej. Stąd dalej szlakiem powędrowaliśmy do centrum Krynicy-Zdrój. Poruszaliśmy się lasem mieszanym cały czas nieznacznie w dół. Na prawo odsłaniał się nam widok na doliny Kryniczanka i Muszynki oraz na cerkiew w Krynicy. W końcu dotarliśmy szlakiem do ulicy Kościuszki i wijąc się wśród zabudowań wchodzimy w ulice Pocztową a następnie w Zdrojową, gdzie dotarliśmy do głównego deptaka w Krynicy Zdrój. i stąd powróciliśmy autokarem do ośrodka.17:30-obiadokolacja.
16-09-2018 – O 09:00-wyszła 16 osobowa grupa szlakiem turystycznym z Tylicz do Wysowej Zdrój przez góry będącego częścią Głównego Szlaku Beskidzkiego. Wyruszyła z rejonu cerkwi w Tyliczu i spokojnie dotarła do słupka 5/257od którego prowadzi szlak na Lackowę najwyższy szczyt Beskidu Niskiego. Szlak prowadził najpierw między pastwiskami w górę potem lasem i po 1godzinie dotarliśmy do pierwszego celu trasy – Lackowę. Po pożywieniu się i odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę a celem jest Ostry Wierch 938 m. Szło nam się dobrze, wprawdzie trasa widokowo nie jest atrakcyjna jednak najważniejsze jest, że wspólnie mogliśmy forsować górskie kilometry. Po 2 godzinach dotarliśmy do celu Po postoju ruszamy w kierunku Cigełki 805 m. Cały czas trzymamy się czerwonego szlaku słowackiego, prowadził lasem i zaroślami. z niewielkim widokiem w rejonie pieszego przejścia granicznego. Po ciężkiej wędrówce grupa dotarła do Wysowej Zdrój, którą zwiedziła. Powróciła busem do Tylicza na obiadokolację. Pozostała grupa zwiedziła Mowety, w drodze powrotnej cerkwie i golgotę w Tyliczu. 17:30-obiadokolacja i czas wolny na grę w szachy i warcaby. Wieczorem koordynator zlotu zorganizował spotkanie integracyjne przy ognisku: przeprowadzi konkurs z wiedzy o regionie. uczestnicy wspólnie śpiewali piosenki przy akompaniamencie gitary. Na koniec zebrał wypełnione ankiety